VluchtelingenWerk voor één dag shirtsponsor FC Utrecht
Dorine Manson, directeur van VluchtelingenWerk reageert enthousiast op deze samenwerking: “Het is mooi om te zien dat Tele2 en FC Utrecht op deze manier aandacht vragen voor de vreselijke situatie waar veel vluchtelingen zich momenteel in bevinden. VluchtelingenWerk kan de vluchtelingencrisis niet oplossen. Maar vluchtelingen die in Nederland komen, kunnen wél op ons rekenen. Met onze 7500 vrijwilligers begeleiden we vluchtelingen tijdens de asielprocedure en helpen we hen bij het opbouwen van een hun nieuwe bestaan in Nederland. De wedstrijd van zondag geeft ons een goed podium om die boodschap te brengen.”
Barry Wissink, Managing Director zakelijke markt van Tele2: "Wij hebben aan het begin van het seizoen beloofd dat we onze sponsorrechten gaan gebruiken om andere partijen te laten profiteren. Partijen die normaal gesproken niet altijd over de financiële mogelijkheden beschikken, maar het juist wel heel erg verdienen om in de aandacht te staan. En zeker nu, met de huidige vluchtelingencrisis, verdient VluchtelingenWerk Nederland het om extra aandacht te vragen voor hun werkzaamheden voor vluchtelingen. Wij zijn blij dat we ze dit podium kunnen bieden om hun verhaal te vertellen en de urgentie te benadrukken van de huidige situatie.”
Tele2 heeft een speciale pagina gemaakt over de samenwerking met FC Utrecht en het 'uitlenen' van zijn plek op de shirts aan goede doelen.